شهر کرج

شهر کرج

شهر کرج , استان البرز , اقتصاد کرج , مشاهیر کرج , جاذبه های کرج , کشاورزی , تفرجگاه ها,معرفی کامل کرج
شهر کرج

شهر کرج

شهر کرج , استان البرز , اقتصاد کرج , مشاهیر کرج , جاذبه های کرج , کشاورزی , تفرجگاه ها,معرفی کامل کرج

حمل و نقل وشبکه ارتباطی کرج

جاده چالوس

کلان شهر کرج از دیرباز، پل ارتباطی و گلوگاه بسیار مهمی در حد فاصل تهران- قزوین و شهرهای استان مازندران بوده‌است. همچنین در طی سه دهه گذشته با ایجاد شبکه راه‌های جدید و احداث آزادراه‌های منشعب و عبوری از آن بر اهمیت این شهر در مسیر ارتباطی تهران به کشورهای اروپایی افزوده شده‌است. مهم‌ترین راه‌های ارتباطی کرج عبارت‌اند از:

  1. آزادراه تهران- کرج- قزوین به طول ۱۵۹ کیلومتر

  2. راه آسفالته کرج- هشتگرد به طول ۳۸ کیلومتر

  3. راه آسفالته کرج- چالوس به طول ۱۶۱ کیلومتر

  4. راه آسفالته کرج- شهریار به طول ۱۸ کیلومتر

  5. راه آسفالته کرج- بوئین زهرا به طول ۹۸ کیلومتر

  6. راه آسفالته کرج- رباط کریم به طول ۴۰ کیلومتر

  7. راه آسفالته کرج- گاجره – دیزین- شمشک به طول ۸۲، ۸۸ و ۱۰۳ کیلومتر

 

آزادراه تهران-کرج

همچنین در سال ۱۳۸۰ انواع راه‌های موجود در شهرستان کرج (آسفالت، اصلی، فرعی، شنی) بالغ بر ۶۳۶ کیلومتر بوده‌است. پایانه‌های مسافربری کرج نقش عمده‌ای را در زمینه ترابری و جابجایی بار و مسافر از مقصد کرج به سوی نقاط مختلف ایران بر عهده دارند. همچنین در سال ۱۳۷۷ فعالیت روزانه قطار سریع‌السیر کرج- تهران (مترو-خط ۵) مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از ایستگاه مرکزی کرج تا ایستگاه صادقیه (آریاشهر) تهران می‌توان استفاده نمود و ادامه مسیر در جنوب تهران به ایستگاه شهر ری و بهشت زهرا و شمال تهران به ایستگاه میرداماد منتهی می‌گردد. در حال حاضر مترو در مسیر کرج- مهرشهر به طول ۱۱ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته‌است. ایستگاه راه آهن شهر کرج که در قسمت جنوب آزادراه تهران-کرج قرار دارد یکی دیگر از شبکه‌های انتقال مسافر و بار می‌باشد که فاصله آن از تهران به کرج ۴۱ کیلومتر و از ایستگاه کرج تا قزوین ۱۰۳ کیلومتر است.

نظرات 1 + ارسال نظر
آریا جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:37 ب.ظ http://arja.blogfa.com

با سلام مجدد به همکار عزیز :
همکار عزیز سوالی برای من پیش آمده و آن این است که در بخش صمت چپ شما سرفصل هائی وجود دارد، سوال این است که شما چگونه توانسته اید آن را در وبلاگ خود بوجود آورید0 لطف کنید و مرا در ساختن این بخش راهنمائی کنید. در وبلاگ خودم با مشکل مواجه گشتم اگر بخواهم اطلاعات آن را افزایش بدهم از صفحه خارج و به ارشیو می رود و از دید پنهان می گردد خواهشمندم مرا راهنمائی کنید با تشکر آریا http://arja.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد