شهر کرج

شهر کرج

شهر کرج , استان البرز , اقتصاد کرج , مشاهیر کرج , جاذبه های کرج , کشاورزی , تفرجگاه ها,معرفی کامل کرج
شهر کرج

شهر کرج

شهر کرج , استان البرز , اقتصاد کرج , مشاهیر کرج , جاذبه های کرج , کشاورزی , تفرجگاه ها,معرفی کامل کرج

آیا کولر در افزایش شیوع کرونا تاثیر گذار است؟


نقش باد کولر در افزایش شیوع کرونا

ایسنا/البرز دانشگاه علوم پزشکی البرز به واحدهای صنفی توصیه کرد: جهت باد کولر را داخل محیط و نزدیک به سطح زمین قرار ندهند زیرا هوای نزدیک به سطح آلوده‌تر از هوای بالاتر است.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد:
باد کولر با تلاطم هوای محیط، باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا در محیط‌های بسته می‌شود.
کولرهای گازی و یا آبی را نباید روی حالت گردشی و یا رو به پایین تنظیم کرد زیرا باد کولر با تلاطم هوای محیط باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود و لازم است حتما جهت آن به سمت بالا تنظیم شود.
همچنین استفاده از پنکه‌های سقفی هم گزینه نامناسبی است زیرا این نوع پنکه باعث تلاطم هوای محیط و گردش هوای آلوده می‌شود.
واحدهای صنفی و ارائه دهنده خدمات، نباید جهت باد کولر را داخل محیط و نزدیک به سطح زمین قرار دهند زیرا هوای نزدیک به سطح آلوده‌تر از هوای بالاتر است.
کولرها باید در پشت بام یا در ارتفاع سه متری نصب شوند.



10 هزار بسته معیشتی بین خانوار نیازمند البرز توزیع می‌شود

ایسنا/البرز دبیر اجرایی بنیاد غدیر البرز گفت: در طرح احسان مهدوی قرار است ۱۰ هزار بسته معیشتی به همراه بسته های بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند به توزیع شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی فتحی روز چهارشنبه یکم مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در محورهایی همچون «توحید، بندگی و امامت»، «ولایت و مردم‌سالاری دینی» و «ولایت، عدالت و انتظار» برگزار می‌شود، گفت: بزرگداشت مسئله غدیر از جمله مباحث قابل اهمیت در حوزه دینی و فرهنگی است.
وی با اشاره به فعالیت پنج ساله بنیاد غدیر در البرز، بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این موسسه ترویج فرهنگ غدیر است.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان البرز اظهار کرد: ۱۳ شهر و منطقه در استان البرز در این راستا فعالیت می‌کنند، همچنین طی یک سال گذشته زمینه‌های علمی، پژوهشی و اجتماعی در این حوزه انجام شده است.
این مسئول فرهنگی در ادامه به برنامه های دهه ولایت و امامت در البرز اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت مجازی و پیامکی با عنوان ماه ولایت با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری، برگزاری مسابقه گل‌های علوی ویژه کودکان و برگزاری مسابقه معراج با همکاری ستاد اقامه نماز استان ازجمله این برنامه‌هاست.

وی مدیحه‌سرایی مداحان عصمت و طهارت در قالب کاروان‌های شادی در عیدغدیر، ویزیت رایگان در مراکز نیکوکاری، تهیه و توضیح ۱۰هزار بسته آذین‌بندی، اهدای شکلات به همراه یک حکمت از نهج‌البلاغه، پخش محتوای غدیری با کلیپ و صوت با کمک بخش رسانه‌ای در فضای مجازی، اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند و تکریم سادات در محلات و ادارات و نهادها، توزیع یه هزار بسته بهداشتی، توزیع ۵۰هزار پرس غذا توسط پایگاه‌های بسیج برای نیازمندان، استقرار ایستگاه‌های سلامت توسط هیأت‌های مذهبی در قالب طرح احسان از دیگر برنامه‌هاست.
وی با اشاره به اجرای طرح احسان علوی که با حمایت امام جمعه کرج در البرز عملیاتی می‌شود، گفت: با اجرای این طرح ۱۰ هزار بسته معیشتی به همراه بسته های بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند به توزیع می‌شود.

انتهای پیام




بیمارستان صحرایی البرز افتتاح شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان فردیس با بیان اینکه مراکز بیمه می‌توانند با نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی عقد قرارداد حمایتی داشته باشند، عنوان کرد: شهروندانی که دارای دفترچه بیمه هستند پرداخت هزینه‌هایشان کمتر خواهد بود.
محمدرضا ترابی روز چهارشنبه یکم مرداد در مراسم بهره برداری از نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان فردیس با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان اظهار کرد: فردیس در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ویژگی‌های نقاهتگاه راه اندازی شده در این شهرستان ادامه داد: در این نقاهتگاه بیمارستان صحرایی نیز مستقر است که با تکمیل تمام امکانات و تجهیزات پزشکی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس با اشاره به اینکه مراکز بیمه می‌توانند با نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی عقد قرارداد حمایتی داشته باشند، عنوان کرد: شهروندانی که دارای دفترچه بیمه هستند پرداخت هزینه‌هایشان کمتر خواهد بود.
ترابی گفت: این نقاهتگاه دارای امکاناتی از جمله ویلچر، کپسول اکسیژن، اتاق رختکن پرسنل، اتاق احیا، دستگاه نوار قلب، سرویس‌های بهداشتی مجزا برای بانوان و آقایان و انبار ملزومات که نیاز این مجموعه را تا یک ماه آینده برطرف خواهد کرد، است.
شش میلیارد تومان برای نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی در نظر گرفته شده است
در ادامه این مراسم ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس، گفت: این نقاهتگاه با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا در استان، افتتاح شده است.
وی با اشاره به همکاری مدیریت شهری برای مقابله با کرونا، گفت: دو سالن از مجموعه مدیریت شهری با ظرفیت هر کدام ۱۰۰ تخت بیمارستانی به این مهم اختصاص یافته است.
فرماندار شهرستان فردیس با تاکید بر اینکه برای این مجموعه تا کنون شش میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: تا کنون چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
انتهای پیام


امروز هیچ طلاقی در البرز ثبت نمی‌شود
ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: استان البرز یکی از استان‌های دارای آمار بالای طلاق در کشور بود که با تدابیر اتخاذ شده توسط دادگستری استان و با همکاری چندین دستگاه دیگر این آمار روند کاهشی داشته است.
حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز روز چهارشنبه یکم مرداد با تبریک سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) و روز ازدواج گفت: به منظور ارج نهادن به سنت پیامبر عظیم الشان اسلام در این روز فرخنده از ثبت درخواست و صدور حکم طلاق در محاکم استان خودداری خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: این موضوع به کلیه حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شده است تا از دریافت و ثبت هرگونه درخواست طلاق خودداری کنند.
عالی‌ترین مقام قضایی استان متذکر شد: استان البرز یکی از استان‌های دارای آمار بالای طلاق در کشور بود که با تدابیر اتخاذ شده توسط دادگستری استان و با همکاری چندین دستگاه دیگر این آمار روند کاهشی داشته است.

انتهای پیام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد